دکتر نقیبی مطرح کرد:
تفکر افراطی گریبان گیر دنیای اسلام و مسلمین

باید همه علمای دنیای اسلام اعم از تشیع و تسنن، بیان نمایند که این تفکر هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و این مدل تفکرات از دایره اسلام خارج است.

دکتر عابد نقیبی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر درزمینهٔ ادیان و مذاهب اسلامی اهل سنت در گفتگو با دیده بان گفت:

متأسفانه امروز تفکر افراطی که گریبان گیر دنیای اسلام و مسلمین شده است، بیش‌ازپیش می‌طلبد نشان دهیم با توجه به اینکه ما می‌بینیم گروه‌های تروریستی و آن‌هایی که افکار تکفیری دارند و اشخاصی که در میان این گروه‌ها هستند افرادی مجهول‌الهویه هستند و این افراد از عالمان بنام اهل سنت نیستند.

 وی افزود: پس مشخص است که این افراد همان گروه‌های تروریستی و تفکری که زاییده همان سرویس‌های جاسوسی حامی آن‌هاست، امروز به‌هرحال گریبان گیر امت اسلامی‌شده‌اند و باوجود کنفرانس‌های وحدت اسلامی و یا همین کنگره‌هایی مانند کنگره تکفیریان در قم از طرف مراجع بزرگوار تقلید، که برگزار شد واقعاً تأثیر بسزایی داشته و جالب اینکه دبیرخانه این کنگره هم دائمی است.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور شعبه سنندج اظهار داشت: امیدوارم که این فعالیت‌ها در خصوص تجمیع مسلمین باعث این شود که در زمان جمع شدن همه علماء در چنین مراسمی برای تبادل نظرات برای مبارزه با گروه‌های تکفیری خروجی خوبی داشته باشد.

 وی اظهار داشت: حضرت آقا امام خامنه‌ای در این زمینه بیانات خیلی مفیدی داشته‌اند و فرموده‌اند که در این دو نامه اخیر به جوانان غربی نوشته‌اند و حتی در سخنرانی‌هایی که فرموده‌اند: " آن اهل سنی که وابسته به سرویس‌های جاسوسی سازمان سیا هستند اهل سنت نیست و آن تشیعی که وابسته به سرویس‌های جاسوسی انگلیس است MI6 این‌ها تشیع نیستند.

 استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر درزمینهٔ ادیان و مذاهب اسلامی افزود: جریان شیرازی‌ها و زیرمجموعه‌های آن‌ها مانند الهیاری، و به‌طورکلی شبکه‌های ماهواره‌ای که من به آن‌ها میگویم کانال‌های زنجیره‌ای بی مذهب علیه مذهب، این‌ها تمامی وابسته‌اند به سرویس‌های جاسوسی و این افراد نه سنی هستند و نه شیعه، مهم‌تر اینکه جریان انحرافی صادق شیرازی هم وابسته است به همین سرویس‌های جاسوسی برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی و آنچه را که امروز رهبری معظم انقلاب می‌فرمایند.

 به‌عنوان دغدغه‌ای و من خودم به‌عنوان عالم اهل سنت و پژوهشگر، اگر همه ما به دغدغه‌های ایشان توجه کنیم هیچ مشکلی در دنیای اسلام وجود ندارد چون امروز خود مقام معظم رهبری فتوا صادر نمودند که اهانت به نمادهای اهل سنت حرام شرعی و قانونی و این خود نقطه امیدی بود برای مسلمانان در دنیا و بعدازآن ما شاهد هستیم که خود نظام جمهوری اسلامی اگر به مسلمانی ظلم روا شده باشد بدون در نظر گرفتن سنی و شیعه بودن آن و جانب‌داری از آن حمایت می‌نماید. حال بوسنی و هرزگوین، فلسطین، عراق، سوریه، اقلیم کردستان عراق، لبنان، افغانستان و...

 وی اظهار داشت: خوب این نشانه آن است که نظام جمهوری اسلامی بیشتر تأکید دارد به مسلمان بودن مسلمانان و از دید آن تفاوتی ندارد که اهل تسنن است یا اهل تشیع، خوب چنین نگرشی که مقام معظم رهبری دارند بسیار جالب است و ما بیاییم مقایسه نمائی‌ کنیم با کشورهایی که در آن‌ها تشیع در اقلیت است مانند کشورهای عربی با ایران خیلی متفاوت است. امیدوارم برخی از کشورهای عربی هم که برادران اهل تشیع در آنجا اقلیت هستند این کار را از جمهوری اسلامی یاد بگیرند نحوه تعامل با برادران اهل تسنن را ...

 در پایان دکتر نقیبی بیان داشت: همه مواردی که به آنها اشاره شد تنها برای ضعیف‌تر نمودن مسلمانان است. این خود مدلی است برای دشمنان و بهانه‌ای تا بابیان این موارد اهداف خود را بیان نمایند. من خود یک شافعی مذهب هستم و تا به امروز در کنار برادران اهل تشیع هیچ تفاوتی برای ارائه هر خدماتی وجود نداشته است و امروز شاهد هستیم که همین اهل سنت در کنار اهل تشیع هیئت‌علمی دانشگاه هستند، مهم‌تر اینکه قاضی هستند و این بحث قضاوت از بقیه مسئولیت‌ها بالاتر است چون در اسلام شما کسی را قاضی می‌شناسی که به عدالت آن اعتقاد داشته باشی پس اهل تشیع به عدالت اهل تسنن اعتقاد دارد که وی را در چنین پستی قرار داده است و هیچ تفاوتی وجود ندارد و این‌ها تنها می‌خواهند اختلاف و تفرقه نمایند با این روش و چون از همه مسیرها واردشده‌اند و نتوانسته‌اند و اکنون علمای اسلام متحد و باهوش‌تر از قبل در برابر آن‌ها قرار دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 29 شهريور 1395برچسب:, | 14:11 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=